מילה של קמיסר: "טוב שהמטוס נתקע באמסטרדם…"

    אפרים קמיסר 2 Comment on מילה של קמיסר: "טוב שהמטוס נתקע באמסטרדם…"
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    החשש הגדול של כל סוכן נסיעות שומר תורה ומצוות, הוא טיסה בערב שבת. בהרבה מקרים אני ממליץ ללקוחותיי לא להסתכן ולא לטוס בערב שבת, כי גם בלי תקלות ועיכובים, מגיעים הביתה כמעט ברגע האחרון… ומה יקרה במקרה של תקלה, אפילו קטנה? אבל כשמדובר באל על, זה כבר סיפור אחר.

    אל על היא החברה היחידה, ששינתה את לו"ז הטיסות שלה בכל שישי בבוקר, ומוציאה את מטוסיה מישראל לאירופה, מוקדם יותר כדי שיספיקו גם לחזור מוקדם יותר לפני שבת. גם טיסת חמישי בלילה מניו יורק מוקדמת בשעון חורף, בשעתיים, כדי לתת מספיק זמן לנוסעים לנחות ולהגיע הביתה לפני הדלקת נרות. זאת גם החברה היחידה בעולם שכל אנשיה ועובדיה, מבינים את ערך השבת וחשיבותה ופועלים מרמת המנהל ועד אחרון עובדי הקרקע – כדי שלוחות הזמנים בימי שישי יתוקתקו ללא עיכובים.

    תמיד אמרתי לעצמי; אם כבר תקלה ביום שישי בטיסת אל על, אני מאחל לנוסעים שזה יקרה באמסטרדם. שם מתגוררים אחי הצעיר הרב עקיבא ואשתו טייבי קמיסר ומשפחתם, בשליחות חב"ד ומסורים במיוחד לקהילה הישראלית.

    ביום שישי האחרון, בעוד אני עורך קניות וסידורים אחרונים לשבת, אני מקבל הודעה בטלפון על מטוס אל על שנתקע ב… אמסטרדם. יש!! המהמתי לעצמי. אם כבר להיתקע – אז באמסטרדם…

    מיד הרמתי טלפון לרב יוחנן חיות, רבה של חברת אל על, כדי לגלות שהוא כבר עמוק בעניין וכבר בקשר רציף עם אחי, וכל זה בסך הכל חצי שעה – שעה, אחרי שהתבררה התקלה ומשמעותה.

    אני מניח שעבור הנוסעים ובני משפחותיהם זה היה יום לא קל, אבל אני ידעתי שהם כולם שם בידיים טובות. מנהלת המשרד המסורה של אל על באמסטרדם דאגה לחדרי מלון לכל הנוסעים והצוות, ולהזמנת האוכל הכשר לכל הסעודות עד למוצאי שבת, ואחי ("המלאך גבריאל") כהגדרתו של הרב יוחנן חיות, הגיע אישית לשדה כדי לפגוש את הנוסעים ולהרגיע את שומרי המצוות שביניהם שהם בידיים אמונות.

    צוות בית חב"ד השתלט על המשימה כאילו התאמן עליה שנים: החב"דניקים חילקו ביניהם את השבת, חלקם ליוו והפעילו את סעודת השבת ההמונית והקבועה במרכז העיר, אחרים נסעו לבית המלון בשדה התעופה. גם ספר תורה הובא למקום, ונערכו בו סעודת שבת בטוב טעם. הכי בבית בעולם !

    השיחה הראשונה לטלפון של אחי, מיד כשיצאה השבת באמסטרדם, היתה מהרב יוחנן חיות כדי לוודא שהכול עבר כשורה ולהודות מקרב לב לצוות בית חב"ד על הכל.

    ואני יושב לי כאן בארץ בבית וחושב לעצמי, את מה שידעתי כל השנים. "אם כבר לטוס בערב שבת, אז רק באל על ואם להיתקע בערב שבת, אז רק באמסטרדם !.."

    אפרים קמיסר, מומחה לתעופה אזרחית, מגיש את התוכנית 'בטעם של פעם' ומנהל האתר 'קמיסר.קום'



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      מאמר יפה כל הכבוד על היוזמות לעשית חסד

    2. 1

      כל הכבוד חברת אל על ואשריך הרב חיות המלך